کد خبر : 541
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

دومین جشنواره خرما در شهرستان بستک برگزار خواهد شد

دومین جشنواره خرما در شهرستان بستک برگزار خواهد شد

دومین جشنواره خرما در شهرستان بستک 29 شهریور ماه برگزار خواهد شد . جهت هماهنگی تا کنون تعداد 8 جلسه با موضوعات مختلف و گروههای مختلف برگزار شده است و تعداد 6 کمیته در بخش های مختلف به صورت تخصصی در حال هماهنگی می باشند . جشنواره امسال در دو قسمت علمی و نمایشگاهی اجرا

دومین جشنواره خرما در شهرستان بستک 29 شهریور ماه برگزار خواهد شد .

جهت هماهنگی تا کنون تعداد 8 جلسه با موضوعات مختلف و گروههای مختلف برگزار شده است و تعداد 6 کمیته در بخش های مختلف به صورت تخصصی در حال هماهنگی می باشند .

جشنواره امسال در دو قسمت علمی و نمایشگاهی اجرا خواهد شد که در قسمت علمی از اهالی صاحب فن و پژوهشگران این عرصه جهت ارائه آخرین دست آموزه های علمی دعوت خواهد شد با محوریت بسته بندی و بازاریابی خرما و بررسی آفات و بیماری ها و تغذیه نخیلات که کاملا کاربردی خواهد بود و قسمت دوم جشنواره شامل نمایشگاه محصولات و فرآورده های خرمایی و صنایع دستی و صنایع جانبی درخت خرما با تعداد 40 غرفه و برنامه های شاد دیگر و مسابقات مرتبط برگزار خواهد شد .

دومین جشنواره خرما شهرستانی می باشد و ادارات و گروههای مختلف در برگزاری آن نقش دارند و هر یک قسمتی از کار را پوشش می دهند . فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، بخشداران بخش مرکزی ، جناح و کوخرد هرنگ و شهرداران و شوراهای اسلامی شهر بستک – کوهیج –جناح-هنگویه-دهیاران – ادارات میراث فرهنگی – فرهنگ و ارشاد اسلامی – کانون پرورش فکری – صندوق های خرد زنان روستایی- انجمن بانوان و تعدادی از گروههای فعال غیر دولتی در برگزاری این جشنواره نقش دارند .

هدف از برگزاری این جشنواره شناساندن ظرفیت های مختلف در زمینه ی خرما و نخیلات – ایجاد محیط و فضای شاد جهت شهروندان – افزایش دانش فنی بهره برداران و نخلداران – شکرگزاری و سپاس و قدردانی از تولیدکنندگان – برند سازی محصولات و فرآورده های خرما – تجلیل از برترین ها و معرفی فرهنگ و رسوم شهرستان – بازاریابی و اقتصادی نمودن فعالیت ها و….است.

اولین جشنواره خرما در سال 1398 برگزار شد که به دلیل شرایط کرونایی طی این مدت امکان برگزاری وجود نداشت و امسال ان شاالله دومین جشنواره برگزار خواهد شد .

در پایان از کلیه بزرگوارانی که در برگزاری این جشنواره ما را همراهی می نمایند کمال تشکر و قدردانی را دارم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.