کد خبر : 549
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

روستای گزه مرکز خمره سازی بستک قدیم

روستای گزه مرکز خمره سازی بستک قدیم

روستای گزه مرکز خمره سازی بستک قدیم     به سراغ حسین احمدیان رئیس شورای اسلامی روستای گزه در منطقه فرامرزان شهرستان بستک رفتیم تا هم با این روستای کوچک آشنا شویم و هم بخشی از فعالیت های شورای اسلامی و دهیاری را بشنویم .         روستای گزه را برای خوانندگان نشریه

روستای گزه مرکز خمره سازی بستک قدیم

 

 

به سراغ حسین احمدیان رئیس شورای اسلامی روستای گزه در منطقه فرامرزان شهرستان بستک رفتیم تا هم با این روستای کوچک آشنا شویم و هم بخشی از فعالیت های شورای اسلامی و دهیاری را بشنویم .

 

 

 

 

روستای گزه را برای خوانندگان نشریه معرفی کنید؟

روستای گزه یکی از روستاهای منطقه فرامرزان در بخش جناح  است که 650 نفر جمعیت دارد و از جمعیت جوانی تشکیل شده است .

این روستا در چند سال متوالی به عنوان روستای پاک شهرستان بستک معرفی شده است و کلید پاکیزگی شهرستان توسط مسئولین به این روستا داده شده است. همچنین روستای گزه به روستای اندیشه های سبز نیز معروف است.

 

گزه یعنی چه؟ و چرا اسم روستایتان رو گزه گذاشته اند؟

گزه یا گزک به درختچه های شوری که در رودخانه شور می روید می گویند و به دلیل وجود گزک های فراوان در اطراف رودخانه ی فصلی که از وسط این روستا می گذرد به گزه معروف شده است.

 

از تاریخ روستایتان برایمان بگویید؟

اگر به یکصد سال قبل برگردیم مردم این روستا کار و فعالیتشان بیشر خمره سازی بوده است . اساتید ماهری از گراش فارس به این روستا آمده بودند و مردم کارشان ساختن خمره برای کل منطقه بوده است .

 

چه آثار و بناهای قدیمی در روستا و اطراف روستا وجود دارد؟

منطقه ای با نام پاراوه در فاصله یک ساعت و نیمی از روستای گزه وجود دارد که دارای چشمه ، قنات و نخلستان های سرسبز است و مردم برای تفریح و گردش به این منطقه می روند .

 

شما به عنوان رئیس شورای روستا چه اقداماتی در جهت آبادانی و پیشرفت و معرفی روستا انجام داده اید؟

ما در طول این چند سال زیر ساخت های ورزشی را در روستا فراهم نمودیم و برای اوقات فراغت جوانان که یکی از مهم ترین مسائل روستاست برنامه ریزی و سرمایه گذاری کردیم . ساخت سالن ورزشی با حمایت کامل خیرین ، ساخت زمین چمن مجهز برای جوانان روستا با مشارکت دهیاری و خیرین از مهم ترین اقدامات ورزشی است .

همچنین واگذاری زمین به جوانان ، آبرسانی ، برق رسانی به شهرک روستا ، اجرای فضای تفریحی و ایجاد پارک روستا با اعتبار صد درصد دهیاری ، روشنایی کوچه و خیابان های روستا با همکاری دهیاری و خیرین و اجرای طرح هادی آسفالت کوچه و معابر با همت بنیاد مسکن و خیرین با پیگیری شورا و دهیار و ساماندهی آب انبارها از مهم ترین اقدامات در جهت آبادانی و پیشرفت روستا بوده است .

مهم ترین مشکلات روستای گزه جیست؟

نبود اینترنت تری جی و فورجی با توجه به نیاز مبرم مردم به اینترنت و کمبود شدید آب در این روستا از مهم ترین نیازها و مشکلات روستاست.

 

چه برنامه هایی برای آینده روستا دارید؟

با توجه به کوهپایه بودن روستا و اینکه در سراشیبی واقع شده است با اعتبار دهیاری در صدد بتن ریزی کوچه هایی که بیشترین رفت و آمد در آنها جریان دارد هستیم . همچنین ادامه پروژه های ورزشی در روستا و رفع مشکلات برق و آب مردم روستا از برنامه های آتی ما خواهد بود .

 

و سخن آخر ؟

تنها خواهشی که از مسوولین شهرستان دارم این است که بعضی مواقع مردم از روستاهای دور دست با کرایه های آنچنانی خود را به مرکز شهرستان می رسانند اما متاسفانه در اداره کسی جوابگوی آنان نیست چرا که رئیس در جایی در جلسه یا بازدید است . به عنوان نماینده مردم از مسئولین می خواهم روزی را مشخص کنید تا مردم مدیر دستگاه را ببینند و یا کسی حضور داشته باشد جوابگو بوده و مشکل آنان را حل کند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.