کد خبر : 607
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

باید با اجرای معماری قدیمی در منازل، اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرد

باید با اجرای معماری قدیمی در منازل، اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرد

  ادریس حسینی سازنده المان های بومی و سنتی : باید با اجرای معماری قدیمی در منازل، اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرد   خودتان را به طور کامل  معرفی بفرمایید؟ ادریس حسینی هستم متولد ۱۶/۹/۱۳۶۳ از شهرستان بستک و اهل و ساکن شهر کوهیج هستم .   کار ساخت بناهای سنتی را چگونه

 

ادریس حسینی سازنده المان های بومی و سنتی :

باید با اجرای معماری قدیمی در منازل، اصالت و فرهنگ خود را حفظ کرد

 

خودتان را به طور کامل  معرفی بفرمایید؟

ادریس حسینی هستم متولد ۱۶/۹/۱۳۶۳ از شهرستان بستک و اهل و ساکن شهر کوهیج هستم .

 

کار ساخت بناهای سنتی را چگونه یاد گرفتی و از کی شروع کردی؟

ساخت بناهای سنتی را از سال ۱۳۸۷ از حیاط خانه ی خودم یاد گرفتم و شروع به ساختن اتاق سنتی و قدیمی در فضای حیاط نمودم و به مرور زمان در این زمینه تجربه کسب کردم.

 

چه کارهایی انجام داده و می دهید؟

فضای منزلم را از بیرون و داخل با ساختن دکورهای سنتی از جمله اتاق کاهگلی که تمام سبک زندگی قدیم را در آن به کار بردم و همچنین با درست کردن آبشار صخره ای در حیاط  که بر روی آن آب انبار و چاه قدیمی و قفس پرندگان وجود دارد ساخته ام که این ها بخشی از نمونه کارهایم در این زمینه است ومردم  برای تفریح از این فضا استفاده می کنند .

 

دلیل اینکه در کارتان خبره و موفق شدید چه بوده است؟

با ساختن بناهای قدیمی تمام سختی ها و زندگی مردم در زمان های قدیم را برای نسل جدید و فرزندانمان یادآور میشویم و فایده هایی که دارد این است که با دیدن این ساخته ها هیچ وقت از زندگی قدیم غافل نمی شویم و همیشه برای خود و فرزندانمان یادگار به جا خواهد ماند .

 

برای پیشرفت خود در کارتان چه اهدافی برای آینده در سر دارید؟

هدف آینده ی من این است که بخشی از منزلم را به  سفره خانه ای سنتی تبدیل کنم و این سفره خانه با معماری و سبک ساخت منازل قدیمی ساخته خواهد شد که البته بخشی از آن آماده است .

 

ساخت سازه ها و بناهای قدیمی چه فایده هایی دارید؟

من قبل از ساختن بناهای قدیمی در زمینه ی ساخت و ساز ساختمان تجربه داشتم و با خلاقیت و علاقه ای که به سبک زندگی قدیم داشتم شروع به ساختن بناهای قدیم کردم که الحمدلله در کارهایم روز به روز پیشرفت کردم و هر روز سبک جدیدی را در کارهایم به کار می گیرم و موفق هستم. ساختن این بناها حفظ و نگهداری اصالت و ارزش و فرهنگ خود است و همچنین زیبایی بخشیدن به محیط .

 

و سخن پایانی اتان؟

در پایان تشکر ویژه دارم از جناب حاج آقا یونس قائدی که چندین سال امام جمعه ی شهرستان بستک بودند و خدمات ارزنده ای را از خود به یادگار گذاشتند ، همچنین از فرماندار محترم جناب دکتر جلالی و جناب آقای خنجی بخشدار مرکزی و همچنین شهردار و شورای شهر کوهیج و تمام مسوولانی که در پیشرفت کارهایم حمایتم کردند تشکر می کنم  و همچنین از رسانه خوب و مردمی خودمونی به خاطر در اختیار قرار دادن وقت جهت این گفتگو صمیمانه تشکر می نمایم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.