کد خبر : 400
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵

چرا حمایتی نمی شود؟

چرا حمایتی نمی شود؟

گلایه مربی با سابقه والیبال بستک : امکانات ساده ورزشی ( توپ مناسب، تورمناسب و رختکن مناسب ) وجود ندارد چرا حمایتی نمی شود؟     خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید ؟ رقیه دیده جهان هستم از شهرستان بستک درسال ۱۳۸۴مدرک مربیگری درجه ۳ والیبال گرفتم و درسال  ۱۳۹۶مدرک درجه ۲ والیبال گرفتم ودر

گلایه مربی با سابقه والیبال بستک :

امکانات ساده ورزشی ( توپ مناسب، تورمناسب و رختکن مناسب ) وجود ندارد

چرا حمایتی نمی شود؟

 

 

خودتان را برای خوانندگان معرفی بفرمایید ؟

رقیه دیده جهان هستم از شهرستان بستک درسال ۱۳۸۴مدرک مربیگری درجه ۳ والیبال گرفتم و درسال  ۱۳۹۶مدرک درجه ۲ والیبال گرفتم ودر سال ۱۴۰۰موفق به اخذ مدرک درجه یکم شدم. هم اکنون مربی تیم والیبال کانون آموزش پرورش شهرستان بستک و تیم کیهان بستک هستم وهمچنین مربی تیم رودبار بستک وزنگارد وچاه بنارد بستک را نیز بر عهده دارم .

 

چگونه و چرا وارد والیبال شدید؟

با علاقه ای که به این رشته داشتم و تشویق برادرم این رشته ورزشی را انتخاب کردم. ورزش والیبال نه تنها یکی از بازی‌های خوب محسوب می شود  بلکه ورزش جالبی برای ورزشکاران دیگر رشته ها نیز است.

 

 

وضعیت والیبال خواهران در شهرستان بستک چگونه است چه ظرفیت هایی در این منطقه وجود دارد؟

بایستی امکانات ورزشی بالا داشته باشیم همچنین تمام دختران شهرستان بتوانند به این ورزش رو بیاورند و یک تیم قدرتمند وموفقی داشته باشیم. امیدوارم تمام تیم های ورزشی درشهرستان بستک بدرخشند چون لایق بهترین ها هستند. با تلاش وکوشش خودمان وهمکاری مسؤلین میتوانیم نام پرافتخار بستک را به تمام ایران برسانیم و زبانزد عام وخاص باشیم.

در سطح شهرستان بستک تیم های زیادی دررشته والیبال فعالیت دارند. بنده  با تیم کانون آموزش پرورش وکیهان بستک همکاری دارم وهمچنین در روستای زنگارد وچاه بنارد و رودبار هم با بیش از یکصد شرکت کننده فعالیت می کنم .

 

تا کنون چه مقام هایی بدست آورده اید؟

قهرمانی زیادی داشتیم یک بار قهرمانی استان در رده نونهالان ، دو سال پشت سر هم نائب قهرمانی استان داشتیم و درهمان سال مربی استان هرمزگان درمسابقات کشوری انتخاب شدم که در خراسان رضوی برگزارشد و مقام چهارم کشوری به دست آوردیم و پاسور تیمم که بازیکن خودم بود برای اردوی تیم ملی انتخاب شد.

مقام قهرمانی زیادی در سطح شهرستان آوردم که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

قهرمان لیگ شهرستان رده بزرگسال

مقام اول نونهالان در شهرستان لار به مناسبت هفته تربیت بدنی

مقام اول درهمین سال در رویدر خمیر

مقام قهرمانی رده نونهالان به مناسبت دهه فجر دوهفته قبل برگزارشد

 

چه انتظاراتی از مسوولین ورزشی دارید؟

انتظاری که از مسؤلین دارم این است که با وجود اینکه ما چند تیم ورزشی داریم اعم ازخانم ها وآقایان متاسفانه سالن ورزشی مناسبی نداریم. حتی امکانات ساده ورزشی در زمینه توپ مناسب، تورمناسب و رختکن مناسب و……وجود ندارد و کسی هم حمایت آن چنانی نمی کند .

 

اگر رییس اداره ورزش بودید چه می کردید؟

اگررئیس اداره بودم تمام امکانات ورزشی را برای کسانی که علاقه به ورزش دارند رایگان می کردم. ما استعدادهای فراوانی را مشاهده می‌کنیم که فقط به عنوان تماشاچی به ورزشگاه می آیند

سالن ورزشی برادران را جدا می کردم اگرورزشگاه مختص خواهران باشد وجدا ازبرادران حتی زمین چمن مصنوعی خیلی راحت خواهران به ورزش فوتسال روی می آوردند این به حفظ سلامتی وشادابی این قشر کمک می کند .

وقتی خواهران رو به ورزش می آورند سالم وتندرست خواهند شد و  قطعأ زندگی سالم خواهند داشت و جلو خیلی ازمشکلات زندگی و روابط نامناسب آنها هم می‌گیرد.  ساختن ورزشگاه بانوان الویت اصلی من خواهد بود .

 

برای نوجوانان و جوانانی که دوست دارند وارد والیبال شوند چه صحبتی دارید؟

والیبال ورزشی توپی است که بهترین ورزش برای بانوان خواهد بود. هرچند که هرکاری ابتدا سخت است هرچقدر جلوتر می‌رویم احساس می‌کنیم برایمان راحت ترمی شود. باید به خودمان تلقین کنیم که بله اگر خودمان را قویتر کنیم ، می توانم کاری کنیم که همه چیز برایمان آسان شود. طبیعی است وقتی مقصد وراهنما مشخص نباشد رسیدن به آن غیرممکن خواهد بود اگر موفقیت میخواهی باید با نفست مبارزه کنی.

 

بانوان معمولا کار مراقبت از فرزندان و خانه داری و آشپزی و دیگر کارها را دارند چگونه برای ورزش وقت میگذارید؟ آیا بین ورزش و کارهای خانه تضادی بوجود نمی آید؟

امروزه زنان ما درسطوح مختلف ومشاغل گوناگون انجام وظیفه میکنند واین مسولیت را به عنوان یک وظیفه دینی واجتماعی وانسانی خود به شمار می آورند. به علاوه بانوان وظیفه بارداری وتولد نوزاد را نیز دارند که مسولیت اجتماعی وانسانی آن را حساس تر می سازد. بنابراین هیچ توجیهی وجود ندارد که صرفا به دلیل جنسیت زنان از ورزش های مختلف منع شوند برخی عوامل مثبت فرهنگی ونیز تفاوت های فیزیکی وفیزیولوژیکی زنان با مردان فعالیت داشته باشند درعین حال عوامل متعددی باعث شده که محدودیت ابعاد تازه ای بیاید که ازآن جمله نشناختن اهميت ورزش -محدودیتهای اجتماعی وخانوادگی-درگیری اکثریت زنان با مشاغل روز مره زندگی-خانواده ها به علم وآموزش فرزندان خود بیشتر به ورزش توجه میکنند. مردم نسبت به ورزش آگاهی ندارند به همین دلیل سبب شده تا بانوان  از ورزش دور شوند به نظر من با برنامه ریزی می شود هم به کارهای خانه رسید و هم ورزش کرد .

 

 

هر صحبتی که دارید بفرمایید؟

صحبت من با تمام مردم شهرم این است که همان طور که روحمان نیاز به شادی ونشاط دارد جسم مان هم نیازمند به شور ونشاط است، که این نشاط فقط از طریق ورزش بدست می آید.

باورزش کردن کلیه هورمونهای استرس آور کم می شود وباعث شادی ونشاط وسلامتی می گردد واین بازخوردی دارد به سمت زندگی وخانواده که باعث به وجود آمدن محیطی سالم ونشاط برايشان میشود واز استرس‌ها به دور میشوند امیدوارم به کمک مسؤلین بتوانیم محیطی سالم وبدون دغدغه ایجاد کنیم تاهمه افراد جامعه بتوانند ازاین محیط استفاده کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.