کد خبر : 310
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

تلاش و پشتکار شماست که موفقیت را به ارمغان می آورد

تلاش و پشتکار شماست که موفقیت را به ارمغان می آورد

در گفتگو با سید جلال الدین بخشایش جوان صاحب فکر بستکی: تلاش و پشتکار شماست که موفقیت را به ارمغان می آورد   از افتخاراتم شاگردی پروفسور صدوقی یزدی بود که یکی از برترین های هوش مصنوعی در زمینه سیگنال سیستم کشوراست.     به سراغ سید جلال الدین بخشایش یکی از جوانان خلاق و

در گفتگو با سید جلال الدین بخشایش جوان صاحب فکر بستکی:

تلاش و پشتکار شماست که موفقیت را به ارمغان می آورد

 

از افتخاراتم شاگردی پروفسور صدوقی یزدی بود که یکی از برترین های هوش مصنوعی در زمینه سیگنال سیستم کشوراست.

 

 

به سراغ سید جلال الدین بخشایش یکی از جوانان خلاق و مبتکر و صاحب فکر و ایده در شهر بستک رفتیم و با این بزرگوار به گفتگو نشستیم که با هم می خوانیم

 

 

 

بیوگرافی از خودتان بفرمایید؟

سید جلال الدین بخشایش هستم متولد نهم آذرماه 1363 دارای مدرک کارشناسی نرم افزار و ارشد انصرافی از دانشگاه فردوسی در رشته هوش مصنوعی، اولین فرزند خانواده هستم. در کودکی خجالتی ودرون گرا بودم و بیشتر وقتم را صرف بازی های دست ساز و مطالعه ی داستان های علمی میکردم حتی با دوستانم همیشه در مسیر مدرسه و در بازی ها، خیال پردازی و کار تحقیقات بچگانه انجام میدادیم.

با توجه به اینکه پدر‌ و مادرم بی سواد بودند زمانی که در درس با مشکلی برمی خوردم معمولا از آشنایان وهمسایگان کمک می گرفتم ولی سعی می کردم مستقل باشم و کارهای خودم راخودم انجام بدهم مثلا یک واکمن داشتم که از روی کتاب میخواندم و صدایم را ضبط میکردم و بعد باصدای ضبط شده از خودم املا میگرفتم. بیشتر کتاب هایی که میخواندم ساختنی وعلمی بوده و با ابزار هایی که در دسترسم بود سعی در ساخت آن وسایل داشتم و یک جعبه فلزی بزرگ داشتم پر از وسایل الکتریکی که خراب کرده بودم و به حساب در موردش تحقیق میکردم .

یادم است زمانی که نقشه خوانی در درس حرفه و فن داشتیم که آن زمان با آقای شکرانیان درس رو گذراندیم که بعد از آن شروع کردم به رسم کردن نقشه های مدار بردهای الکترونیکی از روی بردهای وسایل هایی که در دسترسم قرار می گرفت. دستگاهایی که باز میکردند نقشه مدار آن را هرچند غیر اصولی ولی رسم میکردم و به خودم میگفتم که بعدا از روی این درست میکنم خلاصه در آن دوران دسترسی به وسایلی مانند الان نبود. در دوره ی دبیرستان چندین دفتر داشتم که پر از ایده و طرح بود که طرح دوچرخه نیمه خودکار را در دوره سوم جشنواره خوارزمی ارائه داده وطرح وسیله اندازه گیری ترکیبی محیط مساحت، که در چهارمین دوره شرکت کرده و موفق به راهیابی به دوره ی بین المللی شدم که با توجه به اینکه در این دوره باید وسایل ساخته می شد‌ که بنا بر یک سری مشکلات من از ادامه آن انصراف دادم حتی تا سه سال بعد نیز از جشنواره خوارزمی برای ساخت و شرکت در بخش بین الملل با من تماس می گرفتند البته بصورت اشتراکی با خودشان. با مشورتی که انجام دادم گفتند این طرح خودت هست پس به صورت اشتراکی با کارکنان سازمان ارائه نده در نتیجه من هم موافقت نکردم و بلاخره طرح مورد نظر فروش رفت و در خارج از مرز های ایران بصورت عملی در آمد .

در دوره ی دبیرستان عضو انجمن ریاضی دانان جوان نیز بودم که علاقه ای که به درس ریاضی داشتم احساس نیاز به خواندنش پیدا نکردم و معمولا در این درس هوای همکلاسی هایم را داشتم و به آنها یاد می دادم.

در دوره ی تحصیل مقطع کارشناسی با وجود نداشتن سیستم شخصی و استفاده از سیستم دانشگاه در حد محدود واستفاده از سیستم دوستانم در برنامه نویسی در دانشگاه قوی بودم و منبع اصلی یادگیریم بخش Help برنامه بود و برای پروژه پایان ترم یک برنامه 1200 خطی مدیریتی نوشتم در آن زمان حتی برای دانشجویان مقطع بالاتر تمریناتشان را حل میکردم و در بخش برنامه سیمبین سیستم عامل موبایل نیز حرف برای گفتن داشتم وهمیشه اطرافم پر بود از بچه ها که امروز چه چیز جدیدی دارم حتی بازی هایی برای گوشی ساختم و یکی از شاهکار های دوره ی کارشناسی تولید سیستم عامل ویژه خودم بود که در آن زمان خیلی به درد می خورد و به خیلی از خدمات کامپیوتری ها دادم .

در تمام مراحل زندگیم همیشه نسبت به بستک تعصب داشتم و دارم. دعوت نامه همکاری از چند شرکت داخلی و حتی خارجی داشتم ولی من خاکم از بستک است و هرکاری بخواهم بکنم دوست دارم برای بستک باشد. یکی از افتخاراتم شاگردی پروفسور صدوقی یزدی بود که یکی از برترین های هوش مصنوعی در زمینه سیگنال سیستم است.

 

چه فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی تاکنون انجام داده اید؟

در زمینه وب معنایی که الگوریتم پیشنهادی با توجه به عملکرد زمانی مورد تایید قرار نگرفت .

بیشتر فعالیت تحقیقاتی من در حال حاضر در زمینه سیستم های هوشمند است. در حال حاضر روی یک پروژه خدماتی هوشمند کار می کنم که ان شاءالله خداوند توفیق دهد و بشود از آن استفاده کرد و در حد توانم بتوانم وقتم را صرف خدمت به همشهریانم کنم.

 

شنیدیم یکی از جوانان شهر بستک هستید که دارای فکر و ایده های خوبی برای شهر هستید این ایده و فکرها برای مدیریت و آبادانی بهتر شهر چیست؟

بهترین پیشنهادی که می توانم برای آبادانی و پیشرفت بستک داشته باشم این است که همه افراد جامعه یک دست باشند و به دوراز مذهب و عقیده برای پیشرف شهر خود تلاش کنند. همچنین تشکیل انجمن و اتاق فکر برای پیشرفت بستک که در این انجمن بتوان ادغامی از تفکر ونوآوری ها و خلاقیت جوانان و افکار نو با توجه به تجربه بزرگان و کسانی که دنیا دیده تر هستند باشد و نتیجه خروج نهایی به مرحله اجرا برسد.

پیشرفت بستک با پیشرفت تک تک افراد بستک شکل می گیرد و مهم است که هر فرد بر روی پیشرفت شخصی خود کار کند. و یک پیشنهاد به جوانان و دانشجویان که واقعا دانشجو باشید نه دانش آموز و برای کسب دانش بیشتر بر روی سواد و دانش خود در حد ممکن سرمایه گذاری کنید. و اینکه برای همه ی آدم های روی زمین زمان فقط 24 ساعت در روز است و امکانات مهم است اما تضمین کننده موفقیت شما نیست تلاش و پشتکار شماست که موفقیت را به ارمغان می آورد و موفقیت چیزی جز پایداری در مسیر هدف و تجربه شکست ها نیست.

کافیست هر فرد دوساعت در هفته فقط وقت برای بستک بگذارد .

 

آیا این پیشنهادات تا کنون به مسوولین ارائه داده اید و استقبال مسوولین چگونه بوده است؟

پیشنهاد هایی به مسئولین داده شده متاسفانه هیچکدام به نتیجه نرسیده و البته هیچکدام هم جواب منفی نداده اند.

 

نظرتان در خصوص فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در سطح شهر و شهرستان چگونه است؟ در جایگاه خوب و مناسبی نسبت به دیگر مناطق استان قرار داریم یا خیر؟

جایگاه بستک نسبت به سایر شهرستان های استان و در بعضی بخش ها جلوتر و در بعضی بخش ها ضعیف عمل کرده ایم اما شهرستان بستک را نباید با سایر شهرستان های اطراف مقایسه کرد بستک نگین فرهنگ هرمزگان بوده و است و باید بستک را با خودش مقایسه کرد و به بهتر و پیشرفت بیشتر آن اندیشید.

 

در کنار فعالیت های فرهنگی و اجتماعی که در سطح شهر و شهرستان انجام می گیرد چه برنامه هایی جدیدی پیشنهاد می دهید؟

پیشنهادی که به شهرداری می توان داد وجود یک تلویزیون شهری که فعالیت های انجمن ها و برنامه های آن ها در آن پخش شود .

وجود انجمن اندیشه ها و مطالعه و سعی شود با وجود گروه ها و انجمن های مناسب، سطح دانش و سواد افراد جامعه را بالا برد و در تمامی مقاطع تحصیلی با برگزاری سمینار ها و حتی پخش سمینار های گوناگون در سطح شهرستان.

بستک در زمینه میراث فرهنگی جایگاه بسیار غنی دارد که باید بصورت جد و ضرورت به آن رسیدگی شود وبزرگترین پتانسیل قطب توریستی گردشگری در استان خواهد بود اما همه کم رنگ و در حال محو شدن است.

پیشنهادی که برای اداره ورزش و جوانان شهرستان دارم ایجاد کمیته ورزش محلی و برگزاری مسابقات ورزش های محلی خاص منطقه مثل بَردَکُلی و … می باشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.