کد خبر : 494
تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

تسهیل حضور صنعتگران در نمایشگاه های داخلی و خارجی مهم ترین وظیفه مسئولین است

تسهیل حضور صنعتگران در نمایشگاه های داخلی و خارجی مهم ترین وظیفه مسئولین است

ایمانه مرادی مدیر اولین فروشگاه صنایع دستی شهرستان بستک: تسهیل حضور صنعتگران در نمایشگاه های داخلی و خارجی مهم ترین وظیفه مسئولین است   هنر صنایع دستی زن و مرد ندارد و همه می‌توانند هر رشته ای که دوست دارند را یاد بگیرند. همیشه از مردم عزیز میخواهم حداقل یک رشته صنایع دستی را به فرزندان بیاموزند.

ایمانه مرادی مدیر اولین فروشگاه صنایع دستی شهرستان بستک:

تسهیل حضور صنعتگران در نمایشگاه های داخلی و خارجی مهم ترین وظیفه مسئولین است

 

هنر صنایع دستی زن و مرد ندارد و همه می‌توانند هر رشته ای که دوست دارند را یاد بگیرند. همیشه از مردم عزیز میخواهم حداقل یک رشته صنایع دستی را به فرزندان بیاموزند.

 

 

گفتگو از: سید ابراهیم کوخردی

 

 

خودتان رو معرفی کنید و چه فعالیت هایی در زمینه صنایع دستی داشته اید؟ و از چه زمانی کار را شروع کردید؟

 

ایمانه مرادی هستم. در رشته های بافتنی ،عروسک سازی وگل سازی با خمیر گل چینی، منجوق دوزی ، سوزندوزی، روبان دوزی، پولک دوزی، نقش حنا، گلدوزی با چرخ.

از دوره راهنمایی شروع به فعالیت در رشته های صنایع دستی کردم و تا کنون ادامه داده ام .

 

 

اطلاع یافتیم شما قبلا کارتان بیشتر اداری بوده است ، چه شد که به سمت و سوی صنایع دستی و کارهای هنری روی آوردید؟

علاقه به صنایع دستی و اینکه کارهای هنری با روحیه من سازگارتر بود و به همین دلیل و به خاطر روحیه و حس قلبی خود کار اداری را رها کردم و به فعالیت های هنری در این زمینه پرداختم .

 

به نظر شما وضعیت صنایع دستی شهرستان بستک و استان چکونه است؟

در خصوص وضعیت صنایع دستی در شهرستان بستک باید گفت، یک سری از مناطق شهرستان فعالیت بیشتری در این زمینه دارند مثل دهستان گوده، دهتل، کوخرد وهرنگ. و بقیه نقاط شهرستان کم رنگ ترهستند .

ولی هم اکنون خدا روشکر به خاطر وجود خانه های صنایع دستی و نیاز بیشتر مردم به صنایع دستی پیشرفت بهتری در شهرستان داشته ایم .

در سطح استان هم خدا را شکر یک سری از رشته ها خیلی عالی جا باز کرده است مثل گلابتون که حرف اول را میزند و همچنین لباس های محلی و حصیر بافی و به ترتیب بقیه رشته ها.

صنایع دستی استان هرمزگان طرفداران زیادی در کل کشور و خارج از کشور دارد و باید بیشتر محصولات صنایع دستی استان معرفی و عرضه شوند .

 

 

از نظر تولیدات صنایع دستی و بازار فروش اوضاع چگونه است؟

به خاطر وجود شبکه های مجازی الان فروش نسبت به قبل خیلی بهتر شده است. همچنین ایده پردازی در رشته های مختلف و به روز شدن بعضی رشته ها باعث اضافه شده مشتری شده است.

 

 

برای ورود به بازار فروش در سطح ملی و بین المللی وظیفه مسوولین استانی و کشوری چیست؟

ایجاد بازار کار و آسان تر کردن مسیر حضور در جشنواره ها ونمایشگاه های داخلی و خارجی مهم ترین وظیفه ای است که مسوولین دارند و باید در این زمینه تمام توان خود را بگذارند .

برای شرکت در جشنواره ها هزینه خیلی مهم است که متاسفانه برای خارج از کشور هزینه ویزا واسکان خیلی سرسام آور است و باعث می شود صنعتگر در جشنواره ها و نمایشگاههای خارجی شرکت نکند. باید در این زمینه مسوولین حمایت های ویژه ای را داشته باشند تا لااقل صنعتگران هرمزگانی با کشورهای حوزه خلیج فارس که نزدیک استان قرار دارند شرکت نمایند .

 

حمایت مسوولین شهرستانی و استانی در حمایت از صنعتگران چگونه است؟

الحمدالله روز به روز در حال بهتر شدن است ولی باز هم نیاز به همکاری بیشتر است. برگزاری جشنواره ها در سطح استان و شهرستان خیلی در بازار کار تاثیر دارد.

 

دلایل موفقیت در کارتان چه عواملی بوده است؟ 

اول از همه عشق و علاقه به کار و سپس همکاری وپشتوانه خانواده و دوستان

 

 نقش فضای مجازی در معرفی تولیدات تا چه اندازه است؟ 

واقعا فضای مجازی کمک بزرگی به همه فعالیت های کسب و کار خانگی و در راس فعالیت های صنایع دستی و مشاغل خانگی داشته و دارد. ما راحت میتوانیم نمونه کارها را به همه نشان دهیم و در جذب مشتری خیلی تاثیر خوبی داشته است .

 

و هر حرف و سخنی که دارید؟

همیشه از مردم عزیز میخواهم حداقل یک رشته صنایع دستی  را به فرزندان بیاموزند.

هنر صنایع دستی زن و مرد ندارد و همه می‌توانند هر رشته ای که دوست دارند را یاد بگیرند. وقتی یک شخص یک رشته صنایع دستی بلد باشد نیاز نیست که حتماً باید شخص وارد کار دولتی و اداری شود. حتی با تولید محصولات می‌تواند کسب درآمد کند.

از لحاظ روحی و روانی هم پزشکان هم معتقدند که فعالیت های هنری و صنایع دستی بسیار تاثیر خوبی بر فرد خواهد داشت.

به امید اینکه روزی بیاید که هر یک از فرزندان ما حداقل یک رشته از صنایع دستی را یاد گرفته باشند واین صنعت و رشته هایی که از گذشته به ما رسیده است فراموش نگردد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.