کد خبر : 397
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱

مینا راستی دانش آموز کار آفرین بستکی؛

به خودم گفته ام هر روز باید تلاش کنم و قدمی به جلو بردارم

به خودم گفته ام هر روز باید تلاش کنم و قدمی به جلو بردارم

مینا راستی دانش آموز کار آفرین بستکی: به خودم گفته ام هر روز باید تلاش کنم و قدمی به جلو بردارم هرچند کوچک و ساده باشد     بیوگرافی خودتان را بفرمایید ؟ من میناراستی 17 ساله ، پایه دوازدهم رشته طراحی دوخت و لباس شب  از دیار گردشگری کهتویه هستم.   چه شد که رشته خیاطی

مینا راستی دانش آموز کار آفرین بستکی:

به خودم گفته ام هر روز باید تلاش کنم و قدمی به جلو بردارم هرچند کوچک و ساده باشد

 

 

بیوگرافی خودتان را بفرمایید ؟

من میناراستی 17 ساله ، پایه دوازدهم رشته طراحی دوخت و لباس شب  از دیار گردشگری کهتویه هستم.

 

چه شد که رشته خیاطی را انتخاب کردید؟

از سنین کودکی علاقه زیادی به خیاطی داشتم و از آنجایی که خالم هم خیاط بودند این علاقه در من روز به روز تشدید شد. از چهارم دبستان زیر نظر خالم با چرخ صنعتی راسته دوز کار کردم و دوخت های راسته و ساده را تا دوره راهنمایی ام به طور کامل یاد گرفتم تا اینکه در دبیرستانم در رشته مورد علاقم ادامه تحصیل دادم.

 

 

الان که به این رشته وارد شده اید از ورودتان راضی هستید؟

من خیاطی را خیلی دوست داشتم. تا سال نهم راهنمایی ام هم درس خواندم و هم در کارگاه خیاطی کهتومد دو سال مشغول به کار شدم، تا اینکه در آنجا رشته جدید قلاب بافی با چرخ صنعتی و زنجیر بافی را به خط تولیدشان اضاف کردند و من نیز در همان مکان به صورت حرفه ای زنجیر بافی با چرخ صنعتی را یاد گرفتم و باز هم در همان مکان به عنوان عضو فعال در این رشته شروع به کار کردم.

بعد از سه ماه کار کردن مستقل شدم و هم اکنون به صورت زیر مجموعه ای از تیم مزون کهتومد هم برای ایشان و هم مستقل برای خودم کار میکنم.

 

مدیر مدرسه تون میگفت شما در خلال تحصیل به اشتغال هم پرداخته اید و مزون دارید در این مورد صحبت کنید و از کارتان بگید و چه شد که همت کردید و مصمم به این کار شدید؟

بله از کارم خدا را شکر خیلی راضی ام چون علاقه ی شدیدی به کارم دارم و اینکه من معتقدم هنر رابطه مستقیمی با شادی و نشاط روح دارد.  گنجینه مهم من در ابتدا علاقه ام بود و بعد هم یک فرصت استثنایی کاری در کارگاه کهتو مد برایم پیش آمد و این جهش بزرگی در رشد موفقیت و کاری من شد.

 

برای دیگر دانش آموزانی که می خواهند به این کار وارد شوند، چه توصیه هایی برای موفق شدن آنها دارید؟

توصیه من به همه هم سن و سال های خودم این است که به دنبال علایق و سلیقه هایشان بروند، حتی اگر آن شغل باغبانی باشد.

 

 

مشکلاتتان در این راستا چیست؟

تقویت بازار خرید و حمایت های مالی برای گستردش کارم

 

چه کمکی از مردم و مسوولین انتظار دارید؟

حمایت از شغل های نو پا و مشاغل خانگی و از مسوولین انتظار دارم پای حرف های نوجوانان هم سن من بنشینند و گلچینی از جوانانی که مصمم و با هدف شغلی برای آینده برنامه های زیادی دارند حمایت های مالی شوند و به صورت وام های درصد پایین حمایت شوند.

 

برای آینده کاری خود چه برنامه ای دارید؟

اهداف و چشم انداز های زیادی در ذهنم دارم که بعد از عملی شدن خواهید دید.

 

نقش مدرسه در موفقیت کاریتان چقدر بوده است؟

خیلی زیاد بی صبرانه منتظر ورود به رشته طراحی دوخت بودم و شروع رویاهای قشنگم از آنجا استارت خورد و در سال دهم و یازدهم دبیرستانم نمونه کارم در زمینه خیاطی و دوخت مانتو اول شد و امسال نیز در زمینه زنجیر دوزی و لباس های حنابندان عروس نمونه کارم در استان اول شد و در نمایشگاه بندر عباس دعوت شدم.

 

دلیل موفقیت خود را چه می دانید و چه راه هایی تا موفقیت طی کردید؟

خودم‌ خوب می دانم که یک سری محدودیت ها برایم وجود داشته است که هر روز من را از رویاهایم و هدف هایم دورتر می‌کرد. هیچ وقت جا نزدم و همیشه ادامه دادم.  برای رسیدن به هدف هایم و رویاهایم تلاش کردم. من دخترهای زیادی را دیدم که برای زندگی اشان تلاش کردند و به موفقیت رسیدند. اینکه هرکاری بخواهی شروع کنی مشکلات ، سختی و دغدغه های خودش را به همراه دارد ولی مهم این است که هیچ وقت دست از تلاش بر نداشتم و نا امید نشدم. خیلی موانع و سختی ها سر راهم بود ولی با اراده و پشتکار قوی که داشتم الان به این جایگاه رسیدم و این هم میدانم که در آینده هرچه بیشتر بخواهم پیشرفت کنم مشکلات و موانع هایم هم بیشتر خواهد شد ، ولی به خودم قول داده ام هیچ وقت نا امید نشوم و هر روز قوی تر از دیروزم شوم. موفقیت چیزی فراتر از چند قانون ساده نیست. به خودم گفته ام هر روز باید تلاش کنم و قدمی به جلو بردارم هرچند کوچک و ساده باشد .

برای تمام روزهایی که از پَسِش بر آمده ام وقتی که فکر میکردم نمی توانستم. هم اکنون به خودم افتخار می کنم و از خدا هم شاکرم بابت تمام موفقیت هایم و درخشندگی ام که همه ی این موفقیت ها از لطف بی کران‌ او بوده است  که من را لایق دانسته است .

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.